Få op til 4.500 kroner pr. passager i kompensation
Danmarks mest tilfredse kunder
Nemt, vi tager os af alt
Risikofrit, du påtager dig ingen risiko
Statsautoriseret til at inddrive kompensation
Vi gør alt for at gøre det let for dig at overdrage kravet til os, så vi hurtigt kan begynde at inddrive kompensation fra flyselskabet. Det er væsentligt, at flyselskabet hurtigt modtager et påkrav om udbetaling af kravet om kompensation og evt. refusion. Du behøver ikke at have en rejseforsikring for at overdrage dit krav til os.
Vi ønsker at give dig den højeste mulige udbetaling, og udover kompensation kan du overdrage dine ekstraudgifter til bl.a. hotel eller nye flybilletter. Hvis udgifterne kan kræves refunderet, medtages de i kravet sammen med kompensationen, da det er vores mål at give dig den højeste udbetaling overhovedet muligt indenfor lovens rammer.
Der er kun betaling mellem os, såfremt vi har succes med inddrivelse af kravet. Desuden har vi vores eget statsautoriseret inkassobureau specialiseret til at indkassere krav efter lovgivningen om passagerrettigheder, hvor vi vinder 95 % af vores retssager. Ydermere er vores kundetilfredshed den højeste i Danmark med en score på 4,9 ud af 5.
Det tager kun 2 minutter at finde ud af, om du bør være berettiget til kompensation ved enten forsinkelse eller aflysning af fly. Kræv selv dine penge fra flyselskabet eller overdrag dit krav til os, så varetager vi hurtigt og nemt inddrivelsen af kompensationen.
Vi inddriver det overdragede krav fra flyselskabet og tager dem til domstolene, hvis de nægter at udbetale den rette kompensation og evt. refusion. Vi har vores eget statsautoriserede inkassobureau til at varetage både den udenretlige og indenretlige inddrivelse.
Vi overfører straks dit tilgodehavende til dig, når vores inddrivelse er afsluttet og flyselskabet har indfriet kravet, som du har overdraget til os. Kreditorskiftet er din sikkerhed for, at inddrivelsen sker i vores navn, og dermed uden nogen form for økonomisk risiko for dig.
Besværligt
Det kan være kompliceret at finde ud af, hvordan du gør krav på kompensation, da flyselskaberne ofte gør forløbet uigennemskueligt.
Tidskrævende
At opnå kompensation kan være en langvarig proces, der kræver flere måneders kommunikation frem og tilbage med flyselskaberne.
Økonomisk risikabelt
Hvis det bliver nødvendigt at føre dit kompensationskrav i retten, er det dig selv, der afholder alle udgifter forbundet med dette.
Få eller ingen opdateringer
Der er stor sandsynlighed for, at flyselskabet slet ikke giver dig opdateringer på, hvordan det går med dit kompensationskrav.
Vi tager os af alt
Det er simpelt og tager kort tid at overdrage dit krav til os. Vi ved, hvilke dokumenter der er nødvendige, og guider dig igennem processen.
Spar tid
Du indsender dine dokumenter til os på vores hjemmeside, så tager vi os af resten.
Ingen kompensation, ingen udgifter
Hvis vi ikke kan inddrive kravet, sker der ingen betaling mellem os. Det betyder, at vi er lige så investerede i at få kompensation fra flyselskabet, som du er.
Løbende opdatering
Vi sender opdateringer på din sag gennem hele forløbet, og du har mulighed for at stille dine spørgsmål til os.
SOS Børnebyerne arbejder for, at alle børn skal have mulighed for at vokse op i en familie, der giver dem kærlighed og tryghed. Rejseforsinkelse.dk støtter SOS Børnebyerne.
Kend dine rettigheder ved forsinket eller aflyst fly
Flyforsinkelse
Som rejsende i europæisk luftrum vil du normalt have ret til kompensation, hvis dit fly er forsinket med 3 timer eller mere. Kompensationen kan nå op til 4.500 kroner pr. passager og dækker dit tidstab samt besværet forbundet med forsinkelsen. Visse faktorer kan dog påvirke dine rettigheder som flypassager, for eksempel flyrejser uden for EU eller hvis usædvanlige omstændigheder har forårsaget forsinkelsen.
Aflyste fly
Hvis dit fly aflyses mindre end 14 dage før afgangfør afgang, vil du normalt have ret til kompensation. Kompensation på op til 4.500 kroner pr. passager dækker din spildte tid og alt besværet forårsaget af flyselskabets aflysning af din rejse. Nogle situationer har dog betydning for dine rettigheder, hvis flyselskabet kan bevise usædvanlige omstændigheder.
Ekstraudgifter
Dine kvitteringer er penge værd, og hvis du i forbindelse med en lang forsinkelse eller et aflyst fly har haft udgifter til måltider og drikkevarer skal du have dine penge retur fra flyselskabet. Det gælder også, hvis du er blevet nødt til at overnatte på et hotel, hvor du normalt har ret til at få dine udgifter refunderet til hotelværelset inkl. transport frem og tilbage mellem lufthavn og hotel. Du kan også have ret til at få pengene retur for nye flybilletter eller tilbagebetaling af prisen for oprindelige flybilletter.
Overdrag dit krav til os, og vi tager os af inddrivelsen fra flyselskabet.